Inhoud winkelwagen:
Afb.
Aant.
Omschrijving
Prijs
Wis
Winkelwagen is leeg
Subtotaal: € 0,00 (incl BTW)
Winkelwagen is leeg
Wilt u niets missen?
Schrijf u nu in voor onze Nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws en aanbiedingen.
Klik hier om u in te schrijven op onze nieuwsbrief.

Cartridges

Waarom herkent de printer de cartridge niet nadat die in de printer is gestoken?


Haal de cartridge uit de printer en herinstalleer deze. Gebruik een droge doek of tissue om de chip schoon te maken en herinstalleer deze.

 

 


 

Soms, wanneer een OEM cartridge is geïnstalleerd, verschijnt er een waarschuwingsventer waarin staat: "Er is een niet authentieke cartridge geïnstalleerd, doorgaan?", waarom gebeurt dit?

1. Waarschuwingsvenster wordt ingesteld door de printerfabrikant.
2. Klik JA om door te gaan met printen.
3. Er is geen effect op de printer en op de afdrukkwaliteit.

 


Wanneer er een nieuwe cartridge is geïnstalleerd, zegt de printer soms dat de cartridge halfvol is. Waarom gebeurt dit?

1. Het is theoretisch gezien onmogelijk voor u om een lege cartridge te ontvangen!! Het is mogelijk dat de cartridge niet juist is geplaatst
2. Laat de cartridge in de houder "vallen" en wiebel het een paar keer lichtjes heen en weer om er zeker van te zijn dat hij correct is geplaatst. Vergrendel de cartridge dan op z'n plek.

 

Begrijp alstublieft dat de printer  op wat voor manier dan ook het inkt-niveau van de cartridge niet "LEEST". De printer software meet het inkt-niveau door te onthouden hoeveel pagina's er zijn geprint sinds de laatste keer dat de cartridge was geïnstalleerd, en SCHAT dan hoeveel inkt er nog over is en of de cartridge vervangen hoort te worden. Als u de cartridge vervangt zonder de printer te resetten zal hij denken dat u nog steeds de oude cartridge gebruikt. Installeer de cartridge opnieuw, gebruikmakend van de "installeer nieuwe cartridge" optie. Dit kan misschien via uw printer of via uw printer software, of beide. Raadpleeg de handleiding van uw printer voor instructies. Dit zal uw printer software vertellen dat u een nieuwe cartridge heeft geïnstalleerd en zorgt ervoor dat de interne pagina teller reset.

Zegt de printer zelf dat het geen inkt meer heeft (blinkend lichtje), of verschijnt er een aan de printer gerelateerde waarschuwingsvenster op uw monitor?
Als er een licht op uw printer flitst (zeggend: 'de inkt is op'), zorg ervoor dat de contactpunten van de cartridge helemaal schoon zijn - zie sectie hierboven.

Als het een printercontrole programma of een waarschuwingsvenster is dat zegt dat de inkt op is, is de kwestie waarschijnlijk dat de printersoftware niet gereset is of verteld dat er een nieuwe cartridge is geïnstalleerd.

 


Er print niks uit of er is te weinig kleur wanneer nieuwe cartridge(s) zijn geïnstalleerd. Waarom gebeurt dit?

 

Bewaar cartridges rechtop VOOR GEBRUIK. De inkt in de cartridge moet naar de onderkant bewegen en door een spons passeren om te werken. Tijdens vervoeren blijven cartridges niet rechtop, waardoor alle inkt bovenin de cartridge verzamelt. Voor optimale resultaten kunt u het beste de cartridge rechtop plaatsen gedurende een paar uur voorafgaand aan gebruik.
Na het installeren van een nieuwe cartridge moet u de printerkop schoonmaak functie laten draaien. Dit zorgt ervoor dat het mondstuk schoon is en garandeert optimale afdrukkwaliteit. Raadpleeg de handleiding van uw printer voor instructies.

Zorg ervoor dat u alle plakmiddelen en tape verwijdert om luchtgaten van de cartridge bloot te stellen (mits van toepassing).

Laat geen lege cartridges in uw printer. Dit kan de printerkop verstoppen. Onthoud dat de printerkop in de printer is, dus als uw cartridge rechtop  opgeslagen is, er een grote kans is dat uw printerkop (gedeeltelijk) verstopt is - de printerkop is in uw printer, NIET in uw cartridge.
Laat een schoonmaak cyclus draaien via uw printer functies optie (op uw computer) en volg de instructies om een testpagina te printen. Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, raadpleeg dan aub de handleiding van uw printer of kijk op de website van de fabrikant voor instructies.
Mogelijkerwijs moet u dit proces MEERDERE KEREN herhalen.

Als alles faalt om het probleem op te lossen, kunt u als laatste optie de cartridge vervangen met een nieuwe. Als het probleem dan blijft bestaan is waarschijnlijk uw printerkop verstopt - in de printer, NIET in de cartridge. De enige manier om dit op te lossen is door te schoonmaak cyclussen te blijven herhalen.

Ga voorzichtig om met uw cartridges: knijp NIET in de cartridge of voer geen druk uit wanneer u de plakmiddelen en tape verwijdert. Dit kan ervoor zorgen dat uw cartridge gaat lekken.
Als de cartridge een chip bevat, verwijder de hoes voorzichtig zonder de chip aan te raken. De chip aanraken kan ervoor zorgen dat de cartridge faalt.

 


Verticale lijnen zijn niet afgestemd of er verschijnen verticale strepen. Hoe kan ik de printerkop uitlijnen op mijn printer?

1. Zorg er eerst voor dat u de meeste recente versie van uw printer software gebruikt.
2. De meeste printers zullen een functie hebben die u de optie geeft om uw printerkop uit te lijnen. Volg de instructies op het scherm.

3. Zorg ervoor dat u de aan- en uitknop van de printer gebruikt om de printer uit te schakelen,

anders worden de instellingen niet opgeslagen.

4. Als u al geprobeerd heeft de printerkop uit te lijnen zonder succes, probeer dan

'hoge snelheid' uit te schakelen in de instellingen van de printer software.

 


Er wordt alleen maar onleesbare tekst afgedrukt. Waarom?

1. De interface-kabel is mogelijk niet goed aangesloten. Schakel uw printer en computer uit. Koppel de kabel los en herkoppel hem aan de printer en de computer.
2. Zorg ervoor dat de printer direct aan de computer verbonden is en niet eerst door een ander apparaat gaat. Zorg ervoor dat de printer kabel volledig afgeschermd is en voldoet aan de specificaties van de printer (een volledig afgeschermde IEEE-1284.4, D4 modus, compatibele parallele kabel is aanbevolen met een lengte van 182 centimeters of minder als u een PC gebruikt)
3. Als u alleen mar last heeft van het probleem als u vanuit Windows probeert te printen, zorg ervoor dat u de juiste software gebruikt. Selecteer uw standaard printer software. Controleer en verwijder enige vastgelopen printtaken.

 


Wanneer ik een vel afdruk zijn de kleuren niet precies gelijk aan de kleuren op mijn scherm.

1. Uiteenlopende monitor software zullen iets andere kleuren produceren en daardoor zullen de kleuren op uw scherm altijd iets anders zijn dan de kleuren die uw printer print.
2. U kunt proberen ze te laten matchen maar elk programma gebruikt iets andere software en daardoor is elk kleurenschema iets anders.

 


Instructies voor vervangen met de Canon 40, 41


1. Kies de benodigde cartridge. Wanneer u een cartridge vervangt moet er nog een andere cartridge in blijven zitten. Bijvoorbeeld als u de zwarte(#50/#40) vervangt, moet de kleur(#51/#41) cartridge in de printer zitten.
2. Na het installeren van de nieuwe, moet u uw printerkop uitlijnen.
3. Als de lichten op uw printer rood en geel flikkeren, en er een waarschuwingsvenster verschijnt, zoals 'De cartridge is al gebruikt, het inkt-niveau kan niet worden gemeten'. Negeer dan aub de waarschuwing and druk op de 'reset' of 'start' knop. Als u één cartridge vervangt, klik dan één keer op de knop. Als u ze allebei vervangt, druk dan twee keer op de knop.

 


Afdruk heeft gaten, blanco spaties, ontbrekende lijnen, is onduidelijk of letters vullen in.

Mogelijke oorzaak:
1. Printkop is vuil. Zie gebruiksaanwijzing printer voor het reinigingsprogramma van de printkop.
2. Inkjetcartridge raakt leeg. Vervang de cartridge voor een nieuwe.

 


Printer geeft geen afdruk.

Mogelijke oorzaak:
Printer wordt weinig gebruikt of cartridge is blootgesteld aan de buitenlucht.
Plaats de nozzles (printkop / afdrukeenheid) op een schoteltje met warm water om verstopping los te weken. Maak de nozzles voorzichtig schoon met een tissue. 

 


Printer geeft "cartridge out" aan.

Mogelijke oorzaak:
Printplaatje van de cartridge maakt geen contact.
Maak contacten op het printplaatje van de inkjetcartridge en van de printkophouder in de printer (waar de cartridge in wordt geklikt) voorzichtig schoon met een vochtige tissue. Hierna de contacten droog maken met een droge tissue. 

 


Geen afdruk nadat nieuwe cartridge is geïnstalleerd.

Mogelijke oorzaak:
1. In de cartridge zitten luchtbelletjes.
Druk meerdere malen op de "self-clean" knop om de printkop te reinigen en/of de inktstroom te reguleren. Een andere oplossing is om de cartridge een uur in de printer te laten zitten en opnieuw op de "self-clean" knop te drukken.Om het ontstaan van luchtbelletjes te voorkomen, is het aan te raden de cartridge na het plaatsen in de printer er niet meer uit te halen.
2. De cartridge is niet in de juiste positie geplaatst of met teveel kracht in de houder geplaatst.
Plaats de cartridge voorzichtig in de printkophouder en klik deze dicht. 

 


Printer geeft "ink out" aan.

Mogelijke oorzaak:
1. Memory effect. Als een halfvolle inkttank wordt vervangen dan wordt dit in het inktverbruik geheugen vastgelegd. Zelfs bij een nieuwe inkttank past de printer zich aan aan het verbruik van de vorige inkttank.
Vervang de inkjetcartridge pas als hij geheel verbruikt is.
2. Het “ink out” signaal volgt als de inkjetcartridge nog half vol is.
Gebruik printer reset telkens als u een nieuwe inkttank installeert. 

 


Printer accepteert de cartridge niet.

Mogelijke oorzaak:
Sommige met name Epson printer onthouden het inktniveau ook als een nieuwe compatible cartridge is geplaatst.
Neem de cartridges uit de printer. Schakel de printer uit, dan de stekker eruit halen. Een paar minuten wachten en dan weer aansluiten.

 


 

 

Printwinkel B.V., s Herenstraat 14, 3155 SH  Maasland, Tel: +31 (0)10 786 2333, E-mail: info@printwinkel.nl