Inhoud winkelwagen:
Afb.
Aant.
Omschrijving
Prijs
Wis
Winkelwagen is leeg
Subtotaal: € 0,00 (incl BTW)
Winkelwagen is leeg
Wilt u niets missen?
Schrijf u nu in voor onze Nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws en aanbiedingen.
Klik hier om u in te schrijven op onze nieuwsbrief.

Retourvoorwaarden

Afkoelingsperiode


Wij zullen uw bestelling altijd te proberen naar tevredenheid af te handelen. Indien u toch af wilt zien van uw aankoop, is dit mogelijk binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor retourzending kunt u onderstaande retourprocedure hanteren.

 

Hoe te handelen in de volgende situaties:
 

  • U heeft per ongeluk een verkeerd artikel besteld:
    Via de zoekbox op printertype of cartridge nummer, kan het voorkomen dat u toch een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt dan onze retourprocedure hanteren.
  • U heeft een verkeerd artikel ontvangen van ons of uw zending is niet compleet volgens meegeleverde pakbon:
    Belangrijk is om na ontvangst altijd of uw zending te controleren of deze compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, meld u dit dan meteen bij onze klantenservice. Wij zullen er dan voor zorgen dat wij onze fout zo snel mogelijk wordt hersteld.
  • U heeft een defect of beschadigd artikel ontvangen:
    Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantieprocedure hanteren.

     

 

Retourprocedure 

U kunt onderstaande procedure volgen voor een retourzending:

  • Dien binnen 7 dagen een retourverzoek in door middel van het sturen van een e-mail naar info@printwinkel.nl of vul dit retourformulier in.
  • In de e-mail moet in ieder geval het factuurnummer en het ordernummer worden vermeld.
  • In het geval van defecte artikelen dient u een proefdruk en/of nauwkeurige klachtomschrijving bij te voegen. Een omschrijving als "is defect" of "werkt niet" is hierbij niet voldoende. Sommige leveranciers (bijvoorbeeld Brother) stellen bovendien als voorwaarde om een zogenaamde statuspagina van het defecte artikel mee te sturen.
  • Na constatering dat het product onder de garantie valt, ontvangt u een RMA-nummer, waarna u het product kunt terugsturen. Het RMA-nummer is 5 dagen geldig.
  • De verpakking is belangrijk van de printersupplies. Deze producten moeten daarom onaangebroken, onbeschadigd en in originele verpakking zitten, eventuele verpakkingszegels mogen ook niet verbroken zijn. Onderstaand hebben wij wat voorbeelden staan uit de praktijk.
  • Indien een verpakking toch beschadigd is, kunnen wij er voor kiezen het product in zijn geheel niet te vergoeden of maar voor een deel.
  • Plak geen labels, plakband o.i.d. op de verpakking en schrijf er ook geen teksten op.
  • Verpak de retourartikelen zorgvuldig in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
  • De retourzending dient voldoende gefrankeerd te zijn.
  • Op de retourzending dient duidelijk het RMA-nummer vermeld te staan.
  • Problemen met de verzending bij of door het bedrijf dat zorg draagt voor de verzending naar Printwinkel, zijn voor risico van de consument. Om problemen over o.a. het wel of niet ontvangen van retourzendingen tegen te gaan adviseren wij de consument om de retourzending aangetekend en voldoende verzekerd te versturen.
  • Retourzendingen zonder geldig RMA-nummer en/of ongefrankeerde zendingen worden geweigerd!
  • Mocht na openen van de retourzending door Printwinkel geconstateerd worden dat het product dat op grond van herroepingrecht binnen 7 dagen zichttermijn is teruggestuurd, toch beschadigd of gebruikt is, dan wordt u gesommeerd alsnog de factuur te voldoen.
  • De kosten van de retourzending komen voor uw eigen rekening.


U kunt hier het retourformulier download
 

 

Voorbeelden uit de praktijk


Printersupplies zoals toners en cartridges zijn producten welke na opening beperkt houdbaar zijn en kunnen gevoelig zijn voor vingerafdrukken, (zon)licht en stof. De verpakking van een cartridge of toner is daarom erg belangrijk voor de houdbaarheid en kwaliteit van het product. Artikelen zijn hierdoor meestal verzegeld, vacuüm verpakt of verpakt in stof en lichtdicht materiaal. Deze verpakkingen zijn na het openen niet meer te herstellen. 

Retourrecht printersupplies: 

Wat mag niet? 

Stel u bestelt een toner of een cartridge voor uw printer, vervolgens pakt u deze uit en bij de installatie komt u er achter dat het artikel niet het juiste is of niet past. U komt er dus achter dat het artikel niet voor uw printer geschikt is. Aangezien het artikel helemaal is uitgepakt, is deze niet meer verkoopbaar en daardoor vervalt het recht op retour. 

Wat kan wel? 

Uitpakken van dit artikel of product is niet nodig om de juistheid te controleren. Op onze verpakkingen van het artikel staat altijd het unieke nummer, vaak het soort product en voor welke printers het artikel allemaal geschikt is. Het nummer van dit artikel kunt u controleren op het oude (lege) artikel, via onze zoekfunctie op onze website, in de handleiding van uw printer of bij onze klantenservice. Hiermee kunt u zeer eenvoudig controleren of dit het juiste artikel is en is opening van de verpakking niet nodig. Een verkeerd besteld artikel in een gesloten verpakking welke niet is beschadigd valt uiteraard gewoon onder het retourrecht.

 

Printwinkel B.V., Hallenstraat 12C, 5531 AB  Bladel, E-mail: info@printwinkel.nl